Nasi Paprik Cinta Bab 7




*Terima kasih sudi menjenguk. Ikuti kisah Nasi Paprik Cinta. Semoga terhibur dan selamat membaca.Muah Ciked! :)

Bab 7

Cut!” aku bingkas bangun dari bangku pengarah sebaik sahaja aku tamatkan babak. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar untuk filem kali ini. Kerjasama yang baik membuatkan sebuah organisasi itu boleh menjadi hebat.

            “Cik Wawa, kita nak berhenti kat sini saja atau ada nak shooting babak lain pula?” soal Haris. Salah seorang pengurus produksi syarikat aku.

“Cukup kot untuk hari ini. Esok kita sambung semula. Kemas dan pastikan semua teratur ya.” 

Arah aku kepada Haris. Topi yang aku pakai aku buka dan kibaskan. Cuaca yang panas walaupun malam membuatkan aku berpeluh.

“Wawa, kau nak balik terus ke apa?” soal Catrina. Dia turut sama serta walaupun di mana sahaja aku ada.

“Balik teruslah. Dah lewat.” Ujar aku. Kerja macam aku ni memang tak menentu masanya. Kadang-kadang pagi baru aku sampai di rumah. Tapi apapun ini adalah minat aku. Memang sejak dulu aku dah bersedia luar dan dalam untuk hadapi semua cabaran yang mendatang.

“Aku hari ni kena balik rumah makcik aku. Esok aku kena bawa makcik aku check up. Kau tak apa ke balik seorang diri?”

“Tak apa. Jangan risau. Macam tak biasa.”

Catrina senyum. Dia bersalaman dengan aku dan memeluk tubuh aku erat. Itulah kami bila masing-masing nak berpisah walaupun sesaat dua.

Drive baik-baik. Jangan gopoh sangat. Dah sampai mesej aku.” Pesan Catrina.

“Baik Cik Catrina. Aku balik dulu.”

“Bye.”

Aku masuk ke dalam perut kereta. Enjin kereta dihidupkan dan berderum meninggalkan kawasan tersebut. Ketika dalam perjalanan, aku perhatikan ada sebuah kereta yang seolah-olah mengikuti aku. Aku tidak mahu fikir negatif.

Sampai sahaja di kawasan rumah, aku memarkirkan kereta aku di garaj. Beg dan segala peralatan seperti fail-fail yang mengandungi skrip-skrip untuk aku semak disambar oleh aku. Sementara nak tidur nanti boleh aku semak sepatah dua.

“Wawa.” Aku yang sedang menunduk terus mengangkat. Terkejut aku melihat sebatang tubuh milik lelaki yang paling aku kenal sedang tersenyum di hadapanku.

“Kau… buat apa kat sini?” soal aku. Jantung aku berdebar gila. Terkejut kenapa dia boleh ada di sini. Sudah pukul 3.00 pagi kot.

“Aku nak kau.” Irhan tersenyum.  Dia memandang aku dengan pandangan tajam. Aku mula ketakutan.

“Kau buat apa ni, Irhan? Dah pukul berapa dah ni? Tak elok datang rumah aku masa macam ni.” Halau aku. Tak logik akal pukul 3 pagi tiba-tiba muncul. Betul ke ni Irhan atau makhluk lain? Berkali-kali aku membaca ayat kursi bagi menghilangkan rasa takut.

Irhan datang menghampiri aku. Semakin aku melangkah ke belakang, semakin dia menghampiri aku. Ya Allah, bantulah hambamu ini.

“Kau tak boleh jadi milik orang lain. Kau hanya milik aku.” Ujar Irhan lalu cuba untuk memegang salah satu tempat tubuhku tetapi pantas aku mengelak.

“Kau jangan buat kerja gila, Irhan. Kau balik.” Pujuk aku. Walaupun keberanian aku sudah tiada tapi aku sedaya upaya untuk terima. Nak jerit pun aku pasti tiada siapa dengar.

Irhan tergelak besar. Dia semakin menghampiri aku. Aku sudah tidak mampu melangkah ke belakang lagi kerana dihalangi oleh kereta. Kedua-dua belah tangannya melekap pada tangan kereta. Aku terperangkap di tengah-tengah.

“Jangan macam-macam Irhan.” Marah aku lagi. Aku sudah tidak tahu nak buat macam mana lagi.

“Jangan harap kau bahagia, Wawa. Aku tak akan biarkan kau bahagia.”

Irhan menarik tangan aku. Pintu kereta dibuka dan dia menolak aku masuk ke dalam kereta. Badannya menghempap badan aku. Aku cuba mengelak dan menendang tubuhnya tetapi kudrat aku sebagai perempuan tidak mampu menghalang tubuh sasanya itu terus memperlakukan aku seperti itu.

Aku menangis sekuat hati. Aku tidak sangka Irhan sanggup melakukan sampai ke tahap ini. Ya Allah bantulah hambamu ini.

“Irhan, tolong jangan apa-apakan aku.”

Irhan tersenyum sinis. “Kau yang mulakan dan aku akan sertai dalam permainan kau. Kau nak sangatkan aku buat macam ni?”

“Aku minta maaf.” Ujar aku tergagap.

“Aku dah cuba tapi kau yang memaksa aku untuk lakukan semua ini.”

Aku menggelengkan kepala aku.

“Kau jangan apa-apakan aku, Irhan. Aku minta maaf.” Aku berharap agar Irhan boleh kawal diri dan tidak bertindak dengan lebih jauh. Aku tak nak maruah aku dirobek olehnya. Allah.

“Aku cuma datang menuntut hak aku. Itu sahaja.” Ujar dia lagi sambil tersenyum dengan senyuman yang sangat menyeramkan.

“Apa hak kau?”

Irhan senyum. “Diri kau, Najwa Natasha.”

Terus Irhan menerkam ke atas diri aku. Dengan kudrat aku sebagai seorang perempuan tidak mampu aku menolak lagi. Aku hanya mampu menangis dan meraung melihat Irhan sudah bagai dirasuk setan. Aku tewas di tangannya. Ya Allah, ujian apakah yang Kau berikan ini?


Menangis. Itu sahaja yang mampu aku lakukan ketika ini. Aku sudah tidak mampu untuk berbuat apa lagi. Maruah aku sudah dirobek oleh lelaki durjana yang digelar Irhan Adha. Irhan memang tidak punya hati perut. Dia sanggup lakukan semua ini demi kepuasan diri sendiri.

            “Wawa, kau okay ke?” Aku tak pasti bila Catrina masuk ke dalam bilik aku. Dia tak tahu tentang kisah sebenar yang terjadi. Semalam adalah hari yang paling ngeri dalam hidup aku. Aku tak mahu ingat lagi tapi bayangan peristiwa itu membuatkan aku rasa aku sangat kotor.

“Okay…” jawab aku sepatah. Sungguh aku tak bermaya. Hidup aku musnah.

“Kau ada masalah ke? Kenapa kau nangis ni, Wawa? Bagitahu aku.” Pujuk Catrina.

Wajah dia aku pandang dan aku. Aku tak pernah ada rahsia dengan Catrina. Aku tarik tubuhnya dan peluk. Aku menangis teresak-esak di dalam pelukannya.

“Hey, Wawa. Kenapa ni? Cuba ceritakan kat aku.”

“Aku kotor Catrina. Aku kotor.”

“Kotor apa ni Wawa? Wawa, sabar. Jangan macam ni. Cuba cerita baik-baik.”

“Aku tak nak hidup. Aku nak mati.”

Catrina memegang kedua-dua belah bahu aku. Dia tidak faham apa yang aku maksudkan. Aku malu untuk bercerita dengannya. Aku tahu dia tidak pernah akan tinggalkan aku tapi aku tak sanggup. Ya Allah, berat dugaan ini.

“Wawa… Aku tak tahu cerita ni. Cuba kau bertenang dan cerita baik-baik.”

Aku cuba menarik nafas yang paling dalam. Tangannya aku genggam dengan seeratnya. Air mata untuk cuba aku halang dari terus menitis tetapi tetap jua keluar.

“Semalam Irhan datang.” Aku memulakan cerita. Bagaimanapun Catrina perlu tahu. Aku tak boleh rahsia semua ini daripadanya.

“Apa yang dia nak?” soal Catrina yang nampak terkejut.

“Dia datang tuntut hak dia.”

Catrina mengerutkan dahinya. Dia masih tidak mengerti. Aku menarik nafas lagi dan perlahan-lahan aku hembus.

“Hak?”

“Dia dah rampas kesucian aku, Catrina. Dia durjana. Dia lelaki tak guna!” Saat aku katakan ini, aku tidak mampu untuk bertahan lagi. Aku menangis semahu-mahu aku. Aku tahu kesucian aku tidak akan dapat kembali walaupun aku menangis air mata darah sekalipun.

“Maksud kau…”

Aku mengangguk. “Aku dirogol, Catrina.”

Nafas Catrina serta-merta tidak keruan. Matanya bercahaya cuba untuk menahan rasa marah.

“Tak guna!” Catrina menumbuk katil.

“Aku tak sangka dia sanggup buat sampai macam tu sekali.”

“Jom! Kita buat laporan polis.”

Aku menggeleng.

“Kita kena buat juga. Tak akan nak biar dia lepas, Wawa.” Catrina memaksa.

“Aku tak nak tanggung malu, Catrina. Aku takut reputasi syarikat kita akan jatuh kalau berita ini tersebar.”

Catrina melepaskan keluhan berat. Airmatanya mengalir melihat keadaan aku. Dia menarik tubuh aku dan dipeluk erat. Aku menangis lagi dalam pelukan dia.

“Wawa, kau nak biarkan jantan tu macam tu saja?” lembut bicaranya. Tapi apapun aku tak  akan buat laporan polis. Aku tak nak syarikat aku dipandang serong bila pengarahnya dirogol.

“Biarlah. Kalau aku tuntut pun maruah aku akan dapat kembali? Tak, Catrina. Tak.”

“Sekurang-kurangnya kau tuntut hak kau sebagai mangsa. Biar dia hidup di penjara. Pedulikan kata orang, Wawa. Aku tak rasa yang benda ini akan memberi kesan pada syarikat kita.”

“Sedikit sebanyak akan mencalarkan reputasi syarikat. Masyarakat pasti akan boikot atau pandang serong terhadap syarikat kita. Mungkin kita akan jatuh. Aku tak sanggup syarikat yang kita bina dengan penuh susah payah jatuh macam tu saja. Aku tak sanggup.”

“Benda ni akan sekejap saja, Wawa. Lepas orang dah lupa, mungkin akan kembali seperti biasa.”

Aku menggeleng. Air mata aku sapukan dengan tangan. Aku tak akan memperjudikan syarikat aku.

“Biarlah jantan itu terlepas. Aku yakin dia tak akan bahagia. Aku tak akan sesekali maafkan dia.” Aku mengemam mulut. Wajah Catrina nampak kecewa dengan keputusan aku. Tapi itulah yang terbaik.

“Umar macam mana?”

Baru aku teringat akan lelaki itu. Ya Allah, adakah Umar akan terima aku? Air mata aku mengalir lagi. Aku tak sanggup kehilangan dia. Aku sudah mula sayangkan dia. Tak lama lagi kami akan berkahwin. Mahukah dia menerima orang yang telah dinodai ini? Aku menekupkan kepala aku di antara dua lutut. Serabutnya.

“Aku tak tahu, Catrina. Aku takut kehilangan dia. Aku mengaku aku dah mula sayangkan dia. Aku tak nak lagi kecewa, Catrina.”

“Sabar Wawa. Aku yakin kalau dia jodoh kau pasti tak akan kemana.”

“Aku takut.”

“Kau yakinkan Umar lelaki yang baik?”

Aku angguk.

“Dia pasti akan terima kau, Wawa.”

Aku menangis lagi di bahu Catrina. Hanya itu yang mampu menenangkan aku ketika ini. Perlu ke aku beritahu Umar tentang semua ini?


Telefon bimbit aku dari tadi berdering. Pastinya panggilan daripada Umar. Satu pun aku tak menjawab. Aku tak boleh lagi nak bercakap dengannya. Aku belum diberikan kekuatan itu. Satu mesej masuk dan mesej tersebut daripada Umar. Aku buka dan baca.

‘Sayang, hang pi mana? Awat tak jawab call aku?’          

Tanpa dipaksa, air mata ini mengalir lagi. Sanggupkah aku hidup dalam menipu dia nanti? Perkahwinan kami semakin dekat kerana masing-masing sudah setuju untuk bertunang dan bernikah pada tarikh yang sama. Separuh daripada persiapan sudah siap dilakukan.

Untuk aku batalkan perkahwinan ini, tidak mungkin. Mana keluarga aku nak letak muka nanti? Macam mana dengan berita yang telah tersebar seluruh Malaysia yang aku akan berkahwin tak lama lagi? Allah. Berat ujian ini.

Sekali lagi telefon bimbit aku berdering. Aku tatap skrin. Umar Nasi Paprik, nama yang aku letak di buku telefon bimbitku. Aku menarik nafas dalam lalu aku menyapu skrin telefon untuk menjawab panggilan tersebut.

“Assalamualaikum, Wawa?”

“Waalaikumussalam.” Sebak bila mendengar suaranya. Aku cuba mengawal suara agar dia tidak perasan.

“Hang pi mana ni , Wawa? Pasal apa aku call tak jawab?”

“Aku sibuk.”

“Hang sihat ke tidak?”

“Sihat. Ada apa hang call aku?”

“Salah ke call bakal isteri sendiri? Aku cuma nak tahu tentang keadaan hang. Selalunya hang akan mesej aku tapi dah dua hari hang berdiam diri. Hang busy sangat ke sampai tak boleh nak jawab call aku?” Suaranya kedengaran agak marah.

“Janganlah marah aku.” Balas aku.

“Aku bukan marah, Wawa. Tapi hang buat aku risau. Aku takut hang lari ja sebab tak mau kahwin dengan aku.”

Aku tergelak kecil. Sempat lagi dia bergurau. Umar, kau terlalu baik untuk aku. Air mata aku mengalir lagi. Senang sangat sekarang ni air mata menitis.

“Gelak pula dia. Hang tak akan larikan?”

“Nak lari pergi mana pula, Umar?”

“Mana tahu kahwin dekat Siam dengan Izzue Islam.”

“Poyolah.” Aku cuba untuk tersenyum.

“Rindu gila dua hari tak dengar suara hang. Aku sikit lagi saja nak pecut pi KL tau. Nasib baik hang angkat call aku ni. Kalau tidak, buka pintu wajah handsome abang Umar ni tersengih sambil bawa Nasi Paprik Cinta.”

“Aku rindu Nasi Paprik hang, Umar.” Aku cuba mengawal suaraku yang semakin sebak. Ya Allah, kuatkanlah hatiku ini.

“Wawa…”

“Hmm.”

“Hang ada masalah ke?”

Aku menarik nafas yang paling dalam lalu aku lepaskan perlahan-lahan. Bukan masa yang betul untuk beritahu. Aku lemah dalam soal cinta. Aku seorang yang bila dah sayang aku sangat takut kehilangannya.

“Tak adalah. Awat?”

“Suara hang lain. Hang tak sihat ke?”

“Tak adalah. Aku okay ja.”

“Betul ni? Kalau ada apa-apa bagi tahu aku. Kita ni dah nak jadi suami isteri. Kena biasakan diri mengadu kat aku.”

“Betullah. Aku tak ada apa-apa. Okaylah, Umar. Aku ada kerja. Bye. Assalamualaikum.”

Terus aku matikan panggilan tersebut tanpa menunggu balasan daripada dia. Tak berapa saat, mesej masuk.

‘aku tahu hang ada masalah. Hang bukan Wawa yang aku kenal. Aku harap hang okay, sayang.’

Aku tekupkan muka di atas bantal dan aku menjerit sekuat hati. Sungguh aku tidak tahu apa yang harus aku lakukan. Aku tersepit dalam kebuntuan.





No comments:

Post a Comment

- Kalau tak kisah boleh tinggalkan komen...
- Setiap komen anda amatlah dihargai...
- Kalau suka bolehlah klik button Like...
- Terima Kasih...

Semoga anda sentiasa diberkati dan dirahmati oleh ALLAH